شرکت مهندسی تنظیم آزمون تجهیز
02177659184

کالیبراسیون تجهیزات دما و رطوبت

آزمایشگاه کالیبراسیون دما و رطوبت تنظیم آزمون تجهیز با بهره گیری از تجهیزات حرفه ای و استفاده از سنسورهای مقاومتی و ترموکوپل های مرجع همچنین با محیط های دمایی با بالاترین سطح پایداری و یکنواختی دما ، کالیبراسیون کمیت های دما را با بالاترین دقت و صحت ممکن اجرا می نماید.
دماسنج‌ها و دستگاه‌های اندازه‌گیری دما معمولاً با رانش مواجه هستند، بنابراین کالیبراسیون آنها بسیار اهمیت دارد. برای انجام دقیق‌ترین اندازه‌گیری‌ها، علاوه بر تجهیزات مرجع، نیاز به استفاده از روش‌های مناسب و تجربه یک متخصص کالیبراسیون داریم. علامت‌گذاری، طول، ضخامت و فاصله دماسنج‌ها نحوه استفاده و اندازه‌گیری را نمایان می‌کنند. بنابراین، آشنایی با روش‌های اندازه‌گیری در حین کالیبراسیون بسیار حیاتی است.

خدمات ارائه شده در آزمایشگاه کالیبراسیون دما و رطوبت

کالیبراسیون ترموکوپل
کالیبراسیون سنسور مقاومتی (RTD)
کالیبراسیون ترانسمیترهای دما
کالیبراسیون ترمومتر
کالیبراسیون سوئیچ دما
کالیبراسیون گیج دما
کالیبراسیون محیط های دمایی
کالیبراسیون ترموکوپل
کالیبراسیون سنسور مقاومتی (RTD)
کالیبراسیون ترمومتر
کالیبراسیون ترمومتر عقربه ای
کالیبراسیون ترمومتر مادون قرمز
کالیبراسیون ترمومتر لیزری
کالیبراسیون کنترلر دما
کالیبراسیون دیتالاگر دما و رطوبت
کالیبراسیون اندیکاتور(نشانگر) دما
کالیبراسیون انکوباتور
کالیبراسیون اتوکلاو
کالیبراسیون فریزر
کالیبراسیون یخچال
کالیبراسیون (آون)
کالیبراسیون حمام
کالیبراسیون کوره
کالیبراسیون ترموگراف دما و رطوبت
کالیبراسیون رطوبت سنج
کالیبراسیون چمبر دما و رطوبت
کالیبراسیون انواع دماسنج
کالیبراسیون دماسنج شیشه ای

کالیبراسیون دما چیست؟

برای هر گونه از تجهیزاتی که در سیستم‌های اندازه‌گیری دما به کار می‌روند، کالیبراسیون دما بسیار اساسی است. این تجهیزات شامل ترمومترهای مقاومتی پلاتینی (SPRT)، ترموکوپل‌ها و ترمیستورها می باشند. فرآیند کالیبراسیون دما عموماً با قرار دادن تجهیزات در یک محیط دمای ثابت (منبع گرما) و مقایسه خروجی آن با خروجی یک دماسنج مرجع یا دماسنج استاندارد (که برای کالیبراسیون استفاده می‌شود) انجام می‌شود. کالیبراتورهای دما به عنوان وسیله‌ای برای بررسی و تصحیح مقادیر اندازه‌گیری شده توسط دستگاه‌های اندازه‌گیری دما استفاده می‌شوند. این کالیبراتورها با استفاده از سنسورهای دمای ترموکوپل (PT-100)یا RTD مقایسه دمای واقعی را با دقت بالا انجام می‌دهند. دقت اندازه‌گیری یکی از ویژگی‌های بسیار مهم کالیبراتورهای دماست.

تجهیزات لازم برای کالیبراسیون دما

یک آزمایشگاه کالیبراسیون دما به تجهیزاتی مانند حمام‌های مایع با سیرکولاتور، کوره‌های مقایسه‌ای، دستگاه‌های اندازه‌گیری و لوازم جانبی نیاز دارد و ایده‌آل این است که یک یا چند نقطه ثابت ITS-90 داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها سلول نقطه سه‌گانه آب است.

خدمات کالیبراسیون دما و رطوبت

روش کالیبراسیون دما

ابتدا، از آنجایی که سنسور دما دما را اندازه گیری می کند، برای کالیبره کردن سنسور باید دمای مشخصی داشته باشید تا سنسور را در آن غوطه ور کنید. “شبیه سازی” دما ممکن نیست، اما باید با استفاده از یک منبع دما یک دمای واقعی ایجاد کنید.

شما می توانید یک دمای دقیق ایجاد کنید یا می توانید از یک سنسور دمای مرجع کالیبره شده برای اندازه گیری دمای تولید شده استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید سنسور مرجع و سنسوری را که باید کالیبره شود را در یک حمام مایع قرار دهید و می‌توانید در آن نقطه دما کالیبراسیون را انجام دهید. به طور متناوب، می توان از یک منبع دمایی به اصطلاح کوره خشک استفاده کرد.

به عنوان مثال، استفاده از حمام یخ هم زده دقت بسیار خوبی برای کالیبراسیون نقطه صفر درجه سانتیگراد (32 درجه فارنهایت) فراهم می کند.

برای کالیبراسیون صنعتی و حرفه ای، معمولا از حمام های درجه حرارت یا بلوک های خشک استفاده می شود. اینها را می توان طوری برنامه ریزی کرد که دما را در یک نقطه تنظیم خاص گرم یا سرد کنند.

در برخی از کاربردهای صنعتی، تعویض سنسورهای دما در فواصل زمانی معین و عدم کالیبره کردن سنسورها به طور منظم، امری رایج است.

فایل تصویری کالیبراسیون یک سنسور دما

 

 

مشاوره و خرید

error: Content is protected !!
×

 

سلام!

به شرکت مهندسی تات خوش آمدید

برای شروع مکالمه با کارشناس تات اینجا پیام بگذارید

×