شرکت مهندسی تنظیم آزمون تجهیز
02177659184

اتوماسیون تولید و انواع آن | بخش اول

اتوماسیون نولید و انواع آن | اتوماسیون صنعتی ، ابزار دقیق، کالیبراسیون

اتوماسیون تولید و انواع آن

اتوماسیون تولید و انواع آن

به لطف پیشرفت های تکنولوژیکی ، در سال های اخیر پیشرفت های زیادی مشاهده شده است و یکی از بخشهایی که از این صنعت بسیار سود برده است صنعت تولید است. این امر عمدتا به این دلیل است که تولید کنندگان ممکن است با افزایش ظرفیت تولید یا کاهش هزینه ها از طریق خودکارسازی فرایندهای تولید خود ، برنامه تولید اصلی (MPS) یا سیستم ها ، کنترل بیشتری بر عملیات خود داشته باشند.

اتوماسیون در تولید چیست؟

اتوماسیون تولید به استفاده از فناوری هایی مانند تجهیزات و نرم افزار برای خودکارسازی فرایندهای تولید اشاره دارد.

انواع اتوماسیون تولید چیست؟

فرایند تولید بسیار متنوع است. به این ترتیب ، انواع مختلفی از اتوماسیون تولید وجود دارد که جنبه های مختلف را پوشش می دهد که شامل موارد ذیل میباشد :

1. اتوماسیون ثابت

اتوماسیون ثابت به عنوان اتوماسیون سخت نیز شناخته می شود. به طور کلی سیستمی است که در آن اتوماسیون تولید قرار است یک محصول واحد و در دستگاه های جداگانه تولید کند. اتوماسیون ثابت برای تولید مقادیر زیاد استفاده می شود.

اتوماسیون سخت توالی ها و عملیات تولید را گرد هم می آورد. به این ترتیب ، هنگامی که دستگاه در جای خود قرار می گیرد ، تغییر سبک تولید بسیار چالش برانگیز است. به علاوه ، اگر سرمایه اولیه لازم برای طراحی و مهندسی آن را در نظر بگیرید.

نمونه هایی از اتوماسیون ثابت عبارتند از:

فرایندهای تولید مواد شیمیایی
خطوط مونتاژ
سیستم های انتقال مواد

2. اتوماسیون قابل برنامه ریزی

همانطور که از نامش پیداست ، اتوماسیون قابل برنامه ریزی یک سیستم تولید است که اداره آن بر برنامه ای متکی است. این برنامه به عنوان مجموعه ای از دستورالعمل ها عمل می کند که سیستم آنها را می خواند ، تفسیر می کند و سپس اجرا می کند.

ویژگی اصلی اتوماسیون قابل برنامه ریزی این است که قابلیت تغییر دارد. این می تواند پیکربندی های مختلف محصول را در خود جای دهد یا از توالی متفاوتی استفاده کند. همچنین می توانید یک برنامه جدید برای تولید سایر محصولات وارد کنید. اتوماسیون قابل برنامه ریزی برای تولید دسته ای مناسب است.

نمونه هایی از اتوماسیون قابل برنامه ریزی عبارتند از:

روبات های صنعتی
ابزارهای کنترل عددی (NC)
کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید

error: Content is protected !!
×

 

سلام!

به شرکت مهندسی تات خوش آمدید

برای شروع مکالمه با کارشناس تات اینجا پیام بگذارید

×