Tanzim Azmon Tajhiz Engineering Company

کالیبراسیون تجهیزات فشار

آزمایشگاه مهندسی تنظیم آزمون تجهیز بر اساس استاندارد ISO/IEC 17025 و تاییدیه مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) در زمینه اراِئه خدمات کالیبراسیون از حرفه ای ترین و کامل ترین سیستم های آزمایشگاهی سطح کشور می باشد.  آزمایشگاه کالیبراسیون تات با انجام آزمایش های مختلف بر روی تجهیزات فشار و با استفاده از طیف کاملی از تجهیزات مدرن به یکی از آزمایشگاه های فعال در صنعت برق تبدیل شده است.
همچنین آزمایشگاه تنظیم آزمون تجهیز با استفاده از تجربه و دانش متخصصان خود قادر به تعمیر تجهیزات در بسیاری از زمینه های کاری علاوه بر خدمات کالیبراسیون می باشد.

خدمات کالیبراسیون تجهیزات فشار

انجام خدمات کالیبراسیون در برخی از تجهیزات به شرح زیر میباشد:

کالیبراسیون ترانسمیتر های فشار

کالیبراسیون ترانسمیتر اختلاف فشار

کالیبراسیون گیج فشار 

کالیبراسیون گیج اختلاف فشار (dp gauge)

کالیبراسیون سوئیچ فشار 

کالیبراسیون سوئیچ اختلاف فشار

 

خدمات آزمایشگاه کالیبراسیون فشار

چرا باید کالیبراسیون تجهیزات فشار صورت پذیرد؟

تمام ابزارهای اندازه گیری در صنعت باید به صورت دوره های منظم در آزمایشگاه فشار کالیبره شوند تا دقت و عملکرد آنها بهبود یابد و همچنین تکرارپذیری و استانداردسازی حفظ شود. در غیر این صورت، استفاده از تجهیزات معیوب می تواند منجر به مشکلات ایمنی، توقف تولید یا محصولات معیوب شود.

کالیبراسیون فشار

کالیبراسیون فشار مستلزم این است زمانی که فشار یکسانی به هر دو دستگاه اعمال می شود نشانگر دستگاه کالیبره شده با نشانگر یک دستگاه استاندارد مرجع مقایسه شود.با کالیبراسیون می توانیم میزان اصلاح مورد نیاز را نسبت به ذستگاه مرجع تعیین کنیم. کالیبراسیون گیج فشار یکی از ساده ترین روش های کالیبراسیون است.گیج فشار یکی از تجهیزات ابزار دقیق در فرآیندهای صنعتی است.

کالیبراسیون فشار چگونه صورت میگیرد

کالیبراسیون فشار چگونه انجام می شود؟

برای انجام کالیبراسیون فشار، ابتدا باید استانداردهای فشار مورد نیاز و تجهیزات اندازه‌گیری (مانند منبع فشار و دستگاه‌های اندازه‌گیری دقیق) تهیه شود.
مقادیر فشار استاندارد باید برای انجام کالیبراسیون تعیین شوند. این مقادیر ممکن است بر اساس استانداردها یا نیازهای خاص صنعتی مشخص شوند.
با استفاده از منبع فشار، فشارهای استاندارد به دستگاه اندازه‌گیری اعمال می‌شود. دستگاه اندازه‌گیری سپس باید این فشارهای استاندارد را اندازه‌گیری کند.

اگر دستگاه اندازه‌گیری فشار نتایجی نادرست نشان داد، باید تنظیمات و تغییرات لازم برای رفع این مشکل انجام شود. این شامل تنظیمات مانند  محاسبات و توانایی اندازه‌گیری دقیق است.
پس از انجام کالیبراسیون، نتایج باید با مقادیر استاندارد مقایسه شوند. این بررسی نتایج به اطمینان از دقت و صحت اندازه‌گیری‌ها کمک می‌کند.
نتایج کالیبراسیون همراه با جزئیات مربوطه مانند تاریخ، دستگاه، شماره سریال، و هر تغییراتی که انجام شده است، باید ثبت و در یک گزارش نهایی درج شود.
بر اساس نیاز و استانداردهای مربوطه، باید فرکانس کالیبراسیون برای هر دستگاه تعیین شود. این ممکن است به صورت دوره‌ ی سالانه یا بر اساس شرایط خاص صنعتی باشد.

هزینه کالیبراسیون تجهیزات فشار

تعیین قیمت برای انجام خدمات کالیبراسیون فشار به عوامل مختلفی مانند روش کالیبره کردن نوع دستگاه کالیبراتور و موارد دیگر بستگی دارد.برای اطلاع دقیق قیمت میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 

مشاوره و خرید

error: Content is protected !!
×

 

سلام!

به شرکت مهندسی تات خوش آمدید

برای شروع مکالمه با کارشناس تات اینجا پیام بگذارید

×