شرکت مهندسی تنظیم آزمون تجهیز
02177659184

ربات ها در صنعت و خانه

ربات ها در صنعت و خانه | علم رباتیک ، انواع ربات ها ،هوش مصنوعی

ربات ها در صنعت و خانه

ربات ها در صنعت و خانه

رباتیک‌ها اغلب از طبیعت کپی می‌کنند، ربات‌های انسان‌نما را برای کارهای خانه، ماشین‌های کرم‌شکل برای خزیدن در تونل‌ها و ابزارهای چهارپایی که شبیه یوزپلنگ برای دویدن و پریدن هستند، می‌سازند. اما معمولا ابتدا یک بدنه رباتی شبیه حیوانات طراحی می کنند و سپس هوش مصنوعی را برای کنترل آن آموزش می دهند. با این حال، در موجودات زنده، بدن و مغز با هم تکامل می‌یابند تا کارهای پیچیده را انجام دهند. بنابراین برخی از محققان صفحه ای از کتاب بازی طبیعت را برای طراحی ربات های هوشمند و سازگار به امانت می گیرند.

مؤسسه فناوری ماساچوست:

در آخرین نمونه، متخصصان رباتیک تکاملی در مؤسسه فناوری ماساچوست، یک محیط مجازی ایجاد کرده‌اند که در آن الگوریتم‌ها می‌توانند هم شکل فیزیکی یک ربات نرم و هم کنترل‌کننده‌اش را طراحی و بهبود ببخشند تا آنها به طور همزمان تکامل یابند. در این فضای دیجیتالی که Evolution Gym نام دارد، الگوریتم‌ها می‌توانند ربات‌ها را برای بیش از 30 کار مختلف از جمله حمل و هل دادن بلوک‌ها، انجام چرخش‌ها، مقیاس‌بندی موانع و بالا رفتن از شفت‌ها توسعه دهند. زمانی که M.I.T ( موسسه تکنولوژی ماساچوست ) محققان از الگوریتم‌های خود در این برنامه استفاده کردند، برای هر تکلیف، نرم‌افزار ربات مؤثرتری نسبت به انسان ایجاد کرد.

جاگدیپ باتیا، دانشجوی کارشناسی در آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی M.I.T که کار را رهبری می‌کرد، می‌گوید: «هدف آینده این است که هر کاری را انجام دهیم و بگوییم: «روباتی بهینه برای من طراحی کن تا این کار را کامل کنم». در نهایت پس از انجام و تکمیل ربات ها و الگوریتم های آنها، باید ارزیابی شوند و بررسی شوند که آیا میتوانند تمام احتیاجات و نیازهایی که در خصوص آن تولید شده اند را برطرف سازند یا خیر ؟ اگر در هر بخشی از الگوریتم ها موردی به چشم بخورد که به عنوان نقص باشد در برطرف سازی آن اقدام میشود تا ربات سازنده شود.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید

error: Content is protected !!
×

 

سلام!

به شرکت مهندسی تات خوش آمدید

برای شروع مکالمه با کارشناس تات اینجا پیام بگذارید

×