شرکت مهندسی تنظیم آزمون تجهیز
02177659184

گاز کالیبراسیون چیست؟

گاز کالیبراسیون چیست؟

گاز کالیبراسیون چیست؟

گاز کالیبراسیون گازی ترکیبی هست که با غلظت های متفاوت ایجاد میشود. این گازها در انواع گوناگون و غلظتهای مشخصی با یکدیگر ترکیب شده و گازهای ترکیبی یا همان کالیبراسیون را به وجود می‌آورند که به صورت فشرده درون سیلندر های گاز ذخیره میشوند.

آنالایزرهای چند گازی اجزای کلیدی برای پایش محیط هستند ، جایی که غلظت های سطح پایین گونه های خاص می تواند تأثیر زیادی بر کیفیت هوا بگذارد.

آنها در طیف وسیعی از برنامه ها از بهداشت و ایمنی محل کار تا نظارت بر محیط زیست به کار می روند.

با این حال ، این تجزیه و تحلیل ها در برابر تداخل تعدادی از عوامل که می توانند باعث عدم دقت شوند ، آسیب پذیر هستند.

در این مقاله اهمیت کالیبراسیون چند گازی و همچنین مزایا و ویژگی های دستگاه های کالیبراسیون چند گازی شرح داده خواهد شد.

اهمیت تشخیص چند گاز

بدون استفاده از تجهیزات الکتروشیمیایی خاص یا گاز نوری ، اکثر گازها بدون شناسایی عبور می کنند.

با این وجود ، هم در فضای داخلی و هم در فضای باز می تواند کشنده باشد. سال به سال به دلیل پایین آمدن کیفیت هوای محیط تعداد کشته ها افزایش می یابد.

بنابراین ، با استفاده مناسب از تجزیه و تحلیل های چند گازی که بینش داده محور را برای کنترل کننده های فرآیند و دانشمندان محیط زیست فراهم می کند ، می توان به طور قانونی زندگی را نجات داد.

گاز کالیبراسیون چیست؟

اهمیت گاز های کالیبراسیون

گاز های کالیبراسیون برای تشخیص گاز های سمی مثل مونواکسید کربن در محیط هایی که خطر نشت گاز در آنها وجود دارد ضروری هست.

برای داشتن اطمینان از درستی مانیتور باید ابتدا به صورت دقیق کالیبره شود.

کالیبراسیون چند گازی بخشی حیاتی از تعمیر و نگهداری منظم تجهیزات است و همچنین بخشی اساسی در تأمین ایمنی کارگران در محیط های خطرناک است.

هر دو آنالایزر ثابت و قابل حمل به دلیل خراب شدن تدریجی ممکن است تخریب شیمیایی و / یا رانش کالیبراسیون غیرقابل پیشگیری را تجربه کنند.

کالیبراسیون چند گازی می تواند به کاهش رانش کمک کند و اطمینان حاصل کند که آنالیزورها در سطوح مطلوب کار می کنند.

کالیبراسیون چند گازی حیاتی است زیرا تجزیه و تحلیلگرها معمولاً تحت شرایط محیطی سختی قرار می گیرند که می تواند تأثیر زیادی بر عملکرد داشته باشد.

ویژگی های اصلی ابزارهای کالیبراسیون چند گازی

بسیار مهم است که دستگاه های کالیبراسیون چند گازی دقیقاً بدون دقت و دقیق هستند و سیستم کالیبراسیون چند گازی کامپیوتری Environics® Series 6100 دقیقاً همین است.

این یک ابزار پیشرفته با کنترل رایانه است که کالیبراسیون چندگازی از آنالیزهای هوای محیط را ارائه می دهد.

سری 6100 با استفاده از NO ، NO2 ، SO2 ، CO ، O3 ، هیدروکربن ها و طیف وسیعی از گازهای دیگر ، کالیبراسیون های صفر ، چند نقطه ، دقت و دهانه را به طور خودکار انجام می دهد.

این ابزار همچنین توانایی انجام کالیبراسیون چند گازی از راه دور یا رابط داده سریال RS-232 را دارد.این دستگاه از نرم افزارهای تعاملی استفاده می کند که به راحتی با زبان ساده قابل استفاده است.

این امر فرآیند اطمینان از یک حاشیه خطای بسیار کوچک را ساده می کند و در عین حال آموزش کار با کالیبراسیون چند گازی به زمان کمتری نیاز دارد.

داده های کالیبراسیون کنترل کننده جریان جرمی به صورت داخلی ذخیره می شوند ، در این زمینه دقت بیشتر و کالیبراسیون چند گازی ساده امکان پذیر می شود.

محیط زیست محصولات متنوعی را برای کالیبراسیون چند گازی در دسترس دارد ، تضمین می کند که ابزار مناسب برای یک پروژه انتخاب می شود.

 

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید

error: Content is protected !!
×

 

سلام!

به شرکت مهندسی تات خوش آمدید

برای شروع مکالمه با کارشناس تات اینجا پیام بگذارید

×