شرکت مهندسی تنظیم آزمون تجهیز
02177659184

گسترش شبکه گاز ایران 1700 کیلومتر

گسترش شبکه گاز ایران 1700 کیلومتر | نفت ، گاز ، ابزاردقیق ، پتروشیمی

گسترش شبکه گاز ایران 1700 کیلومتر

گسترش شبکه گاز ایران 1700 کیلومتر

تهران-مجید چگنی ، رئیس شرکت ملی گاز ایران (NIGC) گفت: بیش از 1700 کیلومتر خط لوله گاز فشار قوی در حال ساخت در سراسر کشور است.

چگنی در دیدار با بهرام صلواتی ، رئیس شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران (IGEDC) گفت: اجرای بیش از 1700 کیلومتر خطوط انتقال فشار قوی از جمله بیدبلند – اهواز ، قم – محمدیه – پارچین ، رشت – چلوند ، لافت – گورزین – بندرعباس و بیدبلند – گچساران عزم NIGC برای تکمیل پروژه های در دست اجرا را طبق برنامه نشان می دهد. ”

وی افزود:

“اجرای به موقع پروژه ها ، مطابق با استانداردها و مقررات فعلی وزارت نفت ، منجر به توسعه بیشتر صنعت گاز کشور می شود.” این مقام مسئول خاطرنشان کرد که شرکت وی تقویت زیرساخت های گاز را به عنوان یکی از اولویت های اصلی این شرکت در سال جاری میلادی (آغاز شده در 21 مارس) در دستور کار قرار داده است.

با بزرگترین شبکه گاز طبیعی در غرب آسیا ، NIGC همچنان این شبکه را در دورترین مناطق کشور گسترش می دهد به طوری که در حال حاضر بیش از 95 درصد از مردم کشور از طریق این شبکه عظیم از گاز طبیعی برخوردار می شوند. به طور کلی ، حدود 98.4 درصد از جمعیت شهری کشور در حال حاضر از گاز طبیعی از طریق شبکه گاز استفاده می کنند در حالی که این رقم برای جمعیت روستایی 84 درصد است.

این سطح دسترسی در جهان بی سابقه است زیرا بر اساس چشم انداز دسترسی به انرژی آژانس بین المللی انرژی (IEA) حتی در کشورهای پیشرفته جهان متوسط ​​دسترسی به گاز طبیعی از طریق خط لوله تقریبا 75 درصد است. شبکه گاز ایران با طول کلی بیش از 36000 کیلومتر ، یکی از مدرن ترین شبکه های جهان است و از مدرن ترین و به روزترین ابزارها و تجهیزات اندازه گیری ، انتقال و افزایش فشار برخوردار است. این شبکه وسیع خطوط لوله هر سال بزرگتر و بزرگتر می شود زیرا NIGC تلاش می کند تا پوشش شبکه ملی را به 100 درصد برساند. طی چند سال گذشته ، هر سال بیش از 3000 روستا بر اساس داده های NIGC به شبکه ملی گاز متصل شده اند.

به گفته حسن منتظر تربتی ، رئیس سابق NIGC :تا سال 1404 در ایران (از مارس 2025 شروع می شود) ، طول کل شبکه ملی به 45000 کیلومتر می رسد.

اگرچه در بسیاری از کشورها به دلیل شیوع ویروس کرونا پروژه های توسعه متوقف شد ، اما در ایران پروژه های تامین گاز طبیعی به مناطق روستایی کشور تحت پروتکل های ایمنی محدود و بسیاری از پروژه های توسعه دیگر ادامه یافت.

بر اساس داده های NIGC ، ایران در حال حاضر روزانه بیش از 810 متر مکعب گاز طبیعی تولید می کند که بیشتر در داخل کشور برای بخش داخلی و همچنین به عنوان سوخت نیروگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد و بخش کوچکی نیز به کشورهای همسایه مانند عراق صادر می شود.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید

error: Content is protected !!
×

 

سلام!

به شرکت مهندسی تات خوش آمدید

برای شروع مکالمه با کارشناس تات اینجا پیام بگذارید

×