شرکت مهندسی تنظیم آزمون تجهیز
02177659184

کالیبراسیون ابزارهای مربوط به هواپیماها

کالیبراسیون ابزار هواپیما

کالیبراسیون ابزار هواپیما

نگهداری مناسب هواپیما نیاز به دقت دارد. از بستن اتصال دهنده ها تا تنظیم کابل های کنترل و اتصالات ، تقریباً هر کار تعمیر و نگهداری به نوعی اندازه گیری و بررسی نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که به درستی انجام شده است.

فروشگاه تعمیر و نگهداری متوسط دارای مجموعه ای وسیع از فشار سنج ، آچار ، کشش سنج کابل و سایر ابزارهای اندازه گیری است که هر یک نقش منحصر به فردی را در حفظ ارزش پرواز هواپیما دارند.

با این حال ، قبل از استفاده از این ابزارها در هواپیما ، اطمینان حاصل کنید که این ابزارها در حد وظیفه خودشان هستند. چیزی که به عنوان “کالیبراسیون ابزار” شناخته می شود.

اگرچه ممکن است تصور کنید آچار قابل اعتمادی که در 10 سال گذشته در جعبه ابزار شما قرار داشته است ، کاملاً دقیق است ، اما راهی برای دانستن آن وجود ندارد ، مگر اینکه بررسی شود. FAA ( اداره هوانوردی فدرال ) راهنمایی ایجاد کرده است که شما می توانید از چه ابزاری در هواپیما استفاده کنید.

کالیبراسیون ابزار هواپیما

بخش 43.13 از مقررات هوانوردی فدرال و بخشنامه مشاوره ای AC 43.13 شامل چند بخش مربوطه است که اغلب توسط FAA در مورد نیاز به کالیبراسیون برخی از ابزارهای اندازه گیری ذکر شده است.

در هر مرکز و صنعتی که با ابزارها و دستگاه های مختلف جهت انجام امور مربوطه استفاده میشود باید در بازه زمانی مشخص کالیبره شوند تا نتیجه مطلوب را ارائه دهند و از بروز مشکل پیشگیری شود . پس امر کالیبراسیون در هر زمینه ای بسیار مهم ، غیر قابل چشم پوشی و حائز اهمیت میباشد .

صفحه نخست

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید

error: Content is protected !!
×

 

سلام!

به شرکت مهندسی تات خوش آمدید

برای شروع مکالمه با کارشناس تات اینجا پیام بگذارید

×